Sunday 28 July 2013

Fungsi Vitamin E Complex Shaklee


Vitamin E Complex 
Vitamin E Shaklee mengandungi d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate dan dilengkapkan lagi dengan Selenium

Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik. 

Sekiranya anda pengamal vitamin E selain jenama Shaklee, anda perlu tukar kepada jenama Shaklee ni sebab ada extra selenium.. rugi tau kalau beli vitamin E kat luar tanpa selenium.



Makanlah vitamin E bersumber semulajadi dan ini boleh dilihat pada label botol vitamin anda sama ada ia 'd' atau 'l'.
Bagi yang bertulis pada label dengan 'd' ini bermakna ia adalah sumber asli. Manakala 'l' adalah sumber tiruan atau sumber kimia. 

Mengapa perlu memilih sumber asli? Supaya lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber tiruan atau sumber kimia kerana jika tidak dapat diserap oleh badan , ini akan menyebabkan toksik kemudan hari dan penyebab kepada wujudnya abnormal sel dalam badan.


Apa kebaikan Vitamin E Shaklee ni???


-mencegah penuaan,
-nak hilangkan parut jerawat,
-nak kurangkan jerawat,
-nak bagi hilang eyebag (lebam bawah mata tu), 
-untuk alahan kulit,
-untuk baik pulih luka dalaman (contoh luka beranak operation/pembedahan)
-meningkatkan kesuburan lelaki dengan menghasilkan sperma yang berkualiti

-untuk rambut yang sihat dan lebat
-juga dikenali sebagai vitamin seks ( meningkatkan keinginan, rangsangan dan ereksi)
- mencegah alzheimer (nyanyuk)

Memiliki kulit yang sihat dan cantik dambaan setiap wanita. Bukan wanita sahaja, malah lelaki juga begitu dan setiap peringkat umur mahukan kulit yang cantik bermula seawal remaja. Untuk mendapatkan kulit yang bersih, sihat dan cantik sangat perlu bermula dari dalaman. Segelintir orang lebih mementingkan penjagaan luaran sahaja. x susah, make up tebal sket dah nampak cantikkan. tapi sebenarnya kulit kite perlu sihat dan cantik dari dalam melalui apa yang kite makan. Salah satu keperluan kulit ialah Vitamin E.  Gabungan Vitamin E, Vitamin C dan Bcomplex adalah set lengkap untuk mereka yang mempunyai masalah berkaitan kulit wajah. Sama ada jerawat, jeragat, kulit kusam, tona x sekata. 

sesiapa yang nk mencuba boleh pm saya
azwani
019-7775895
964034

No comments:

Post a Comment